Австриската ковачница не може да ја следи побарувачката на злато

Австриската ковачница, еден од најстарите и најголемите светски производители на златни монети и плочки, се бори да ја одржи побарувачката за златници, бидејќи луѓето повторно се свртуваат кон златото како безбедно засолниште во време на висока инфлација и неизвесност.

„Побарувачката за злато никогаш не била толку висока како што беше оваа година“, вели главниот извршен директор Герхард Старсич. „Во моментов секој златник што го коваме е веќе продаден. Реално можеме да реализираме три пати повеќе отколку што можеме да произведеме“.

Пред продавницата на Münze Österreich со месеци има долга редица секојдневно. Меѓу оние кои стоеја во ред беше и пензионерката Ренате, една од ретките кои сакаше да зборува за нејзините навики за купување.

„Јас сум од постара генерација. Секогаш кога работите стануваат неизвесни, се враќаме на златниците и си велиме дека секогаш ќе можеме да ги продадеме“, рече таа. Златото го има тој безбедносен фактор.

Старсич рече дека клиентите се од сите возрасти и од сите сфери на животот. Околу една третина од продажбата на ковачницата е на странски купувачи.

Ковачницата е основана во 1194 година за да се вадат монети од среброто платено како откуп за Ричард лавовското срце, откако тој бил запленет и заробен од непријателите во близина на Виена.

Денес, ковачницата вели дека нејзиниот златник од една унца, именуван по светски познатиот виенски филхармонски оркестар, е најпродаваниот златник во Европа и Јапонија.

Австрија е финансиски конзервативна земја, во која јавноста собира пари и злато во време на криза. Австриската народна банка, која е сопственик на ковачницата, во презентација за финансиите на австриските домаќинства во октомври рече дека во две и пол години од почетокот на пандемијата на коронавирус е купено повеќе злато отколку во петте години пред тоа.

Тој истакна дека побарувачката за злато во првата половина од оваа година била повисока дури и отколку во првата половина на 2020 година, „и покрај растот на цените“, што укажува на брзање кон средство кое се смета за безбедно засолниште.

Оваа година, на крајот на ноември, ковачницата продаде повеќе од 1,8 милиони унци злато и се приближуваше до рекордот од повеќе од 2 милиони, поставен во 2009 година по глобалната финансиска криза. Продажбата во декември е обично силна бидејќи златото е традиционален божиќен подарок.

Старсич додаде дека брзањето кон златото е глобален феномен забележан и во другите големи национални ковачници. Цената на златото моментално е околу 1.800 долари за унца, што е помалку од нејзините врвови од над 2.000 долари во март оваа година и август 2020 година.

Тој рече дека повеќе Австријци се обидуваат да го вклучат златото во нивните портфолија како заштита од акциите или да ги диверзифицираат своите портфолија. Сепак, многу аналитичари се сомневаат во корисноста на златото за да се спротивстави на инфлацијата.


Извор: reuters.com